Saturday, November 26, 2011

luahan hati seorang sahabat ~~


macam ni rasanya kehilangan sahabat.. 
drpd sekolah rendah, sekolah agama, sekolah menengah, sampai la kita dah masuk UIA..

dulu, kita selalu jalan sama-sama..
cerita sama-sama..

kita selalu pergi surau sama-sama..
kita selalu pergi masjid sama-sama..

dulu, masa kat asrama, kita 1 dorm.. 
pergi prep sekali, pergi sekolah sekali..

kita selalu main futsal sekali.. 
kita selalu makan sekali..

kau selalu tolong aku bila aku perlukan..
kau selalu setia mendengar cerita-cerita aku..
aku pun sama selalu dengar cerita-cerita kau..

masa cuti antara selepas dah grad CFS dengan nak masuk degree kat UIA Gombak..
kita sama-sama mengajar kat sekolah Al-Falah.. sekolah agama kita dulu..
dulu kita sama-pelajar sekolah tu, lebih krg 6 thn kemudian, kita sama-sama jadi cikgu kat sekolah tu pulak..

kita sama-sama mengajar murid yang sama..
sambut hari guru sama-sama..

kita pergi cari baju raya sama-sama kat KL..
kita sama-sama beli barang kat Giant, IOI Mall masa nak masuk UIA..

tapi, sekarang arwah dah tiada..
aku rasa betul-betul kehilangan..

wahai sahabat.. amanlah kau di sana..
aku terlalu menyayangimu..

tapi aku akur, Allah lebih menyayangimu..
kau sahabat baik aku dunia akhirat..

aku takkan lupa semua apa yang kau dah buat kat aku..

aku rindu arwah.. :'(
ini adalah suara hati shbtku yg baru kehilangan sahabat dan teman karibnya.. sangat meruntun jiwa menyentuh hati kecil ini... 
semoga kau tabah sahabat, moga arwah bahagia di sana menanti pertemuan seterusnya kelak.... al-fatihah. ~

2 comments:

  1. sama2.. ana copy enta punye.. sbb tersentuh hati dgn indahnya persahabatan korg...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...