Saturday, December 11, 2010

NOTA CINTA BUAT HAWA


                                        NOTA CINTA BUAT HAWA…

Ya Allah..
Aku bersyukur kepadaMu..Sujud sembah padaMu Tuhanku yang satu,,Kau berikan aku hidayah dan petunjuk, Nikmat hidup yang tidak ada tanda harga dan nilainya..

Aku bersyukur padaMu ya Allah, Memberikan aku peluang dan kesempatan,Bertemu dan berkasih dengan seorang insan, Seorang gadis, serikandi yang imannya telah berjaya mencuit, membuka hati dan perasaanku,,walaupun ku tahu diri ini sangat hina disisiMu ya Allah,,
Dengan hadirnya amanahMu ini, Kau telah mencelikkan aku,menyedarkan aku dari lena dunia, dari cerucuk indah fatamorgana, memberikan aku merasa kemanisan iman, yang selama ini kabut kerana dosa di dalam hati..
Hawa.kau ibarat sinar yang dikurniakan untuk memimpinku kembali,membuka selorong jalan bagi menuju redha Illahi..

Ya Rahman Ya Rahim, di dalam doa ini, aku meminta kepadaMu, Kau satukanlah hati kami agar kami dapat merasai suka duka, redhailah kami, suburkanlah rasa kasih sayang rindu kami kepadaMu disaat kami bersama dan berjauhan..peliharalah hubungan kami dan jadikanlah ikatan ini bertukar menjadi cinta sejati sebagai suami isteri, sepertimana sucinya cinta adam dan hawa.

Ya Allah, jikalau aku bukanlah yang terbaik untuk hawa, berikanlah aku kesempatan untuk bertemu dengannya di taman syurga, ku pasrahkan segalanya kepadaMu..hanya dapat ku berdoa agar ikatan ini berkekalan..
Aku bertawakal kepadaMu ya Allah, kerana Engkaulah Tuhan yang kami sembah dan kepada Engkaulah aku meminta pertolongan..

Amin ya Rabbal A’lamin…
(WIDA'ANDALUS)


4 comments:

  1. penulisan yg bgus!cbe lg ye......anyway...u do the best for ur blog,dear...heheheh

    ReplyDelete
  2. ni bukan penulisan hawa,,trima nota nie dari wida'an andalus... :-) insyaAllah..andai jodoh x kemana...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...