Monday, May 30, 2011

antara perjalanan dan penantian

ku tahu perjalananku masih jauh... namun ku tidak tahu selama mana penantian itu...
perjalananku berliku... namun ku tidak tahu adakah aku bisa melewati liku-liku itu... 
perjalananku amat panjang.. batasan waktu yang tidak ku ketahui melainkan Dia penciptaku Mengetahuinya..
namun.. penantianku masih disini.. tidak berganjak.
kadang aku kalah..kadang aku tewas dengan lamunan duniawi.. kadang aku gugup.. aku khuatir dengan onak-onak ini..adakah aku masih bisa teguh berdiri di atas landasan ini...
bila ia akan berakhir?? satu penantianku...


perjalananku penantianku...
apakah yang dinanti.... ku jua tidak mengetahui.. kadang hati ini berkehendak...kadang terbit rasa takut.. terlalu banyak yang dinantikan..namun hanya satu yang pasti..iaitu "syurga Allah".. "akhirat kekal abadi".. hati kecil berkata : apakah aku layak untuk menanti syurga Allah..? sedang dalam perjalanan ini..ku rasakan masih tidak mencukupi tugasku sebagai khalifah..masih tidak cukup menunaikan perintah-perintah Tuhanku.. masih tidak ada dalam perjalanan ini amal yang bisa melayakkan aku menanti syurga Allah...masih tidak ada pengorbananku kepada ayah ibuku..masih tiada belas kasihku pertolonganku kepada saudara-saudaraku yang memerlukan... ihsanku..keimananku...akidahku... Allahuakbar!lailahaillallah! 


Allah... tiada apa yang ku mahukan dalam perjalananku ini melainkan rahmat dan redhaMu.. tiada apa yang lebih besar dalam perjalananku ini melainkan nikmat-nikmatMu.. tiada apa yang lebih berharga dalam perjalananku ini melainkan Islam dan Iman...tiada yang bernilai melainkan rahmat pertolonganMu... "ya muqolliballibalqulub..thabbit qulubi a'la toa'tik,,tahbbit qulubana a'la dinik.." wahai Tuhan yang membolak-balikkan hati,,tetapkan hatiku dalam mentaatiMu..kekalkan hatiku di atas jalanMu..ya Rabbi..pimpinlah diriku..tunjukkanlah diriku hidayahMu kearah kebenaran...jauhilah daku, ibu ayahku, saudaraku, dari kalangan orang-orang yang rugi lagi sesat.... 
ameen ya rabbal a'lamin... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...